Teraz Mołdawia! A najpierw Kiszyniów. Dzień 57

Plan na dziś: dojazd do Kiszyniowa. Droga łącząca dwie stolice była dosyć ruchliwa. Wiele pojazdów miało Naddniestrzańskie tablice rejestracyjne. Dwie stolice z Tiraspolem muszą być blisko powiązane.

Było bardzo płasko, więc jechało się dosyć łatwo. Po drodze zajechaliśmy do marketu, i natknęliśmy się na nietypowo wypieczoną bułkę.

Zjeść też ją było można, w zdaje się, na szybko przygotowanym przez pracownikow miejscu.

Wzniesienia pojawiły się dopiero w samym Kiszyniowie. Widać, że to stolica biednego państwa.

Dworzec główny

Ładna jest tylko główna, szeroka aleja. Znajdziemy tam, na przykład, restaurację McDonalds czy inne ważne budynki i zabytki tego miasta.

Znaleźliśmy też kilka polskich akcentów. Ulica Lecha Kaczyńskiego z ulokowaną na niej polską biblioteką.

To było już co prawda następnego dnia, jednak aby zachować spójność tematyczną wpisów, umieścimy je poniżej. Takim widokiem miasto nas pożegnało.

Lub nawet w szerszej perspektywie.

Naszym kolejnym celem były piwnice winne leżące 15 km na południe od miasta, mające długość 250 km! Wyjechaliśmy więc na południe, nie za bardzo w stronę Polski.

Za daleko od miasta nie wyjechaliśmy. Zaczęliśmy szukać noclegu. Pomyśleliśmy, że rozbijemy się koło boiska do piłki nożnej. Spytaliśmy czy można i postawiliśmy namiot. Później przyszedł „właściciel” boiska, który zbudował go dla dzieci, i okazało się że jest bardzo kontaktowym człowiekiem. A na dodatek sam robi dużo wina każdego roku! Lepiej trafić nie mogliśmy. Chwilę pogadaliśmy, a później jeszcze przyszedł do naszego namiotowego obiadu z butelką wina i porcją kaszy gryczanej, „bo tego przecież się u was nie jada”. Nadmienić trzeba, że w Mołdawii produkowane jest i eksportowane dużo wina. A winogron można bardzo tanio sobie kupić od przydrożnych sprzedawców. Jest bardzo słodki i orzeźwiajacy. Robiliśmy to codziennie!